Total Pageviews

Monday 18 July 2011

Perkhidmatan Nasihat Kepada Pembantu Tadbir

Salam Sejahtera, Salam 1Malaysia.

Saya melihat ada sesetengah pembantu tadbir yang menghadapi masalah tidak kira apa sahaja. Ada diantara kita yang mengalami masalah pekerjaan, kewangan dan perundangan. Masalah-masalah ini apabila disimpan dalam hati boleh membawa kepada keburukkan dan stress. Ini boleh mengakibatkan kesihatan mental terjejas dan jika tidak dibendung dari awal boleh membawa kepada penyakit skizoferenia.

Bagi membantu supaya gejala ini tidak merebak, saya membuka peluang kepada rakan-rakan diluar yang mempunyai masalah berkaitan dengan pekerjaan, kewangan dan perundangan untuk mendapatkan nasihat. Sebagai ahli kesatuan yang bertanggungjawab, saya merasakan perkara ini amat penting memandangkan antara tujuan-tujuan kesatuan itu ditubuhkan adalah untuk menjaga kebajikan setiap ahlinya. Selaras dengan tujuan itu, masa wajar ditubuhkan satu lembaga penasihat atau kita boleh panggil AJK kebajikan Ahli.

Bagi merialisasikan matlamat menjaga kebajikan, perkhidmatan nasihat ini akan tertumpu kepada mereka yang mempunyai masalah komunikasi diantara pegawai (atasan dan bawahan), masalah kewangan (pinjaman lebih 60%) ,perundangan (kes-kes tatatertib) dan lain-lain lagi. Untuk mendapatkan khidmat nasihat ini, boleh terus email kepada saya di roshidias@prk.mog.gov.my . Kerahsiaan adalah terjamin sepenuhnya dan jika didapati ada maklumat yang bocor, anda boleh menyaman saya di mahkamah tinggi.

Sekian, terima kasih.

Berkhidmat Untuk Negara & Kesatuan,

Roshidi Bin Ahmad Ismail
Penolong Setiausaha
Kesatuan Pembantu Tadbir Cawangan Perak.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.