Total Pageviews

Sunday 7 August 2011

Ramadhan Bulan Rezeki

Dalam bulan ramadhan ni bukan sahaja pahala berganda yang di Offer oleh Allah s.w.t, bahkan rezeki juga mencurah-curah datang nyer. Begitulah betapa berkatnya bulan kesembilan dalam bulan Islam.

Sepanjang hari kita berpuasa, menahan nafsu disamping mana yang berkesempatan pula boleh berniaga menyediakan makanan untuk orang yang berbuka. Pada malam hari berjemaah menunaikan solat terawih. Sampai 1/3 malam pula bangun sembahyang tahajjud. Kemudian diberi pahala pula untuk mereka yang bangun bersahur. Jelaslah betapa banyaknya pahala yang dioffer. Rezeki dari berniaga. Maka beruntunglah mereka yang berjaya dan rugilah pula bagi orang yang meninggalkannya.

Begitulah bulan ramadhan. Malam ni nak mencari baju untuk anakanda. Buat beraya, sepanjang tujuh hari berpuasa dah boleh la nak beli untuk mereka. Tak perlu nak tunggu kerajaan bagi bonus yang entah berentah ada atau tidak, Silap-silap haribulan dapat le bantuan kewangan buat beli minyak tuk balik kampung. Syukurlah, Allah taala beri rezeki melimpah-limpah, tak perlu bergantung kepada bonus dan sebagainya. Ada Alhamdulillah, takda bukan rezeki.

InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.